مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 08:552023-03-01فرهنگي

«دیدن» بدون دیالوگ/ اطلاع رسانی به مخاطب سخت شده است


کارگردان نمایش «دیدن» که این روزها در تماشاخانه سیمرغ اجرا می شود معتقد است اطلاع رسانی درباره اجراهای نمایشی به مخاطب سخت شده است.

- کارگردان نمایش دیدن که این روزها در تماشاخانه سیمرغ اجرا می شود معتقد است اطلاع رسانی درباره اجراهای نمایشی به مخاطب سخت شده است.

حمید عبدالحسینی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش دیدن که از 7 اسفند در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه رفته است، درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایش دیدن که کار 6 اپیزوده است که هر اپیزود موضوع و بازیگران متفاوتی دارد.

ویژگی نمایش دیدن این است که همه اپیزودها به صورت کاملاً صامت اجرا می شود و هیچکدام از اپیزودها دیالوگ ندارند.

وی ادامه داد: هر کدام از اپیزودهای نمایش دیدن قصه ای مینی مال با مدت زمانی کوتاه دارند که طی آن به روابط آدم های در موقعیت های خاص می پردازند.

عبدالحسینی درباره روند تولید نمایش دیدن ، توضیح داد: تقریباً 3 سال پیش و قبل از شیوع ویروس کرونا نمایشی را اجرا کردم که بسیار پر دیالوگ و شلوغ بود.

از آن موقع به این موضوع فکر می کردم که نمایشی را کار کنم که بدون دیالوگ باشد و بر اساس تصویر، حرکت اتفاق بیافتد.

در ایام قرنطینه کرونایی شروع به نوشتن ایده های چندخطی افتادم و پس از آن به طرح مورد نظر خود رسیدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دیدن» بدون دیالوگ/ اطلاع رسانی به مخاطب سخت شده است

«دیدن» بدون دیالوگ/ اطلاع رسانی به مخاطب سخت شده است