مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 10:102023-03-02دانش

برنامه سازمان سنجش برای الکترونیکی کردن آزمون های ارشد و دکتری


رییس سازمان سنجش آموزش کشور از برنامه این سازمان برای الکترونیکی کردن آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی طی سال های آینده خبر داد و گفت: - رییس سازمان سنجش آموزش کشور از برنامه این سازمان برای الکترونیکی کردن آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی طی سال های آینده خبر داد و گفت: دوره آزمون های کتبی به پایان رسیده است و ما در مسیر الکترونیکی کردن تمامی آزمون ها حرکت می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از آزمون دکتری سال 1402 در دانشگاه علم و صنعت گزارشی از روند برگزاری این آزمون ارائه داد و گفت: کنکور دکتری امسال با سال گذشته تفاوت خاصی ندارد.

آزمون دکتری یک آزمون دو مرحله ای است که مرحله اول این آزمون کتبی و 50 درصد نمره دارد و مرحله دوم نیز مصاحبه علمی پژوهشی داوطلبان است که توسط دانشگاه ها انجام می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در آزمون امسال حدودا 267 رشته متفاوت در آزمون دکتری امسال وجود دارد که به نوعی می توانیم بگوییم که ما 267 آزمون متفاوت داریم و جمعا نیز حدود 169 هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند که بالای 150 هزار داوطلب کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از حدود 150 هزار داوطلب 132 هزار نفر آنها در حوزه امتحانی تهران به رقابت می پردازند در واقع ما ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه سازمان سنجش برای الکترونیکی کردن آزمون های ارشد و دکتری

برنامه سازمان سنجش برای الکترونیکی کردن آزمون های ارشد و دکتری