مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 11:302023-03-02اقتصادي

پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی افتتاح شد


پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مراسم افتتاح و بهره برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی صبح پنجشنبه با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت در جنوب استان بوشهر برگزار شد.

پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون مترمکعب گاز شهری (متان) و 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد در روز، همچنین سالانه یک میلیون تن گاز مایع ال پی جی و یک میلیون تن اتان به منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی با کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس و مشارکت کنسرسیوم تماماً ایرانی با راهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در آستانه بهره برداری است.

طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی به دو بخش خشکی و فراساحل تقسیم می شود.

بخش خشکی این طرح شامل تأسیسات پالایشگاهی است و بخش فراساحلی شامل 4 سکوی گازی (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری)، 44 حلقه چاه و دو رشته خط لوله 32 اینچ است که گاز را از دریا در فاصله 105 کیلومتری ساحل کنگان به پالایشگاه منتقل می کند و در عمل فرآیند شیرین سازی گاز را در بخش خشکی انجام می دهد.

بیش از 70 درصد کل کالای مورد نیاز فاز 14 پارس جنوبی از تولیدکنندگان داخلی تأمین شد که نسبت به دیگر پالایشگاه های مشابه رکورد جدیدی در استفاده از توانمندی های داخلی نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی افتتاح شد

پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی افتتاح شد