مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اسفند 1401 ساعت 14:332023-03-14سياسي

تاریخ شفاهی مهندسی جنگ جهاد سازندگی منتشر شد


دفتر دوم کتاب «رسم جهاد «تجربه های کار جمعی در پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی به روایت عبدالرحمن جزایری به کوشش و قلم محمدرضا حسینی و علی مشایخی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، دفتر دوم کتاب رسم جهاد شامل تجربه های کار جمعی در جهاد سازندگی به روایت عبدالرحمن جزایری به کوشش و قلم محمدرضا حسینی و علی مشایخی، توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی یا به اختصار پ.

م.

ج.

ج.

، عبارتی است که شاید برای بسیاری مردم ناشناخته باشد و با خواندنش سردرگم شوند و نتوانند توصیف درستی از آن در ذهنشان تداعی کنند.

چرا که در تصور رایج، جنگیدن وظیفه سازمان های نظامی است؛ سازمان هایی که هم یگان های مسلح عملیاتی دارند، هم ستادهای پشتیبانی و هم یگان های مهندسی.

اگر هم زمانی نیروهای غیرنظامی بخواهند داوطلبانه در جنگ شرکت کنند، باز در همان سازمان ها سازماندهی می شوند و به جبهه نبردها اعزام می شوند اما جهاد سازندگی همان طور که از عنوانش پیداست جهادی است برای سازندگی و آبادانی، نه شرکت در جنگ.

کتاب پیش ِرو تلاشی است برای تدوین بخشی از این ناگفته ها که در جلسات متعدد مصاحبه با یکی از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد روایت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ شفاهی مهندسی جنگ جهاد سازندگی منتشر شد

تاریخ شفاهی مهندسی جنگ جهاد سازندگی منتشر شد