مطالب مرتبط:
هادی سروش: امام خمینی(س) در آثار عرفانی بر این نظر است که انسان با کرامت خلق شده است.
نگاهی به ابعاد حقوقی تأدیه خسارات
سرلشکر سلامی: یک زمانی «ساخت ایران» برای ما یک آرزو بود/ امروز از روایت پیشرفت های مان عقب مانده ایم؛ رسانه باید جبران کند
سینمای دینی و روایت نجات انسان در «سینمازاویه»
طرح ساماندهی مرز باشماق بعد از 5سال 17 درصد پیشرفت دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 ساعت 08:552024-05-20سياسي

کرامت در ناحیه تربیتی موجب پیشرفت ابعاد وجودی انسان است


معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در سراسر زندگانی امام رضا(ع) به مسئله کرامت توجه شده است، بیان کرد: با تربیت اسلامی و از ناحیه مسائل تربیتی می توان کرامت انسانی را آموزش داد و موجب جلوگیری از رذایل اخلاقی شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در سراسر زندگانی امام رضا(ع) به مسئله کرامت توجه شده است، بیان کرد: با تربیت اسلامی و از ناحیه مسائل تربیتی می توان کرامت انسانی را آموزش داد و موجب جلوگیری از رذایل اخلاقی شد.

حجت الاسلام محسن شیدایی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: برای شناخت بهتر مساله کرامت باید حقیقت وجودی آن را کشف و مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حقیقت کرامت نقطه متمایز بین تفکر و تمدن اسلامی و تفکر و تمدن غربی است، افزود: تمدن غرب بر پایه و اساس مادیات است و نگاه مادی گرایانه ای نسبت به انسان دارد و غرب توجه خاصی به مسئله کرامت انسانی نمی کند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: بر اساس کرامت می توانیم تربیت اسلامی، نظام سیاسی اسلامی، رفتار های اجتماعی، آزادی های اجتماعی، تعاملاتی که در خانه و خانواده است را تحلیل کنیم.

وی با نقل از سخنان گهربار شهید مطهری اذعان کرد: نقطه ثقل در تربیت اسلامی مسئله کرامت است؛ یعنی تا زمانی که ما ارزش های انسان


برچسب ها: کرامت - خراسان جنوبی - حوزه علمیه خراسان - تربیت - آموزش و پژوهش - مسائل تربیتی - کرامت انسانی
آخرین اخبار سرویس:

کرامت در ناحیه تربیتی موجب پیشرفت ابعاد وجودی انسان است

کرامت در ناحیه تربیتی موجب پیشرفت ابعاد وجودی انسان است