مطالب مرتبط:
عوامل ابتلا به بیماری فشارخون را بشناسیم
چگونه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهیم؟
اطلاعیه وزارت بهداشت درباره بیماری هاری در تهران!
علائم بیماری تب دانگی چیست؟
موردی از ابتلا به تب دنگی در همدان مشاهده نشده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 تیر 1403 ساعت 15:002024-07-07پزشكي

عوامل ابتلا به بیماری فشارخون را بشناسیم


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از مصرف سیگار، ورزش نکردن، چاقی، مصرف زیاد گوشت قرمز، استرس ها به عنوان عوامل ابتلا به بیماری فشارخون نام برد.

- ایسنا/مازندران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از مصرف سیگار، ورزش نکردن، چاقی، مصرف زیاد گوشت قرمز، استرس ها به عنوان عوامل ابتلا به بیماری فشارخون نام برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر هدایتی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در خطه شمال و به ویژه شهر بابل فشارخون بالا شیوع بسیار بالایی دارد، گفت: بعضی از بیماران که دچار فشارخون بالا هستند مطلع نیستند که باید به صورت متعدد هفتگی، ماهانه، سالیانه فشار خود را اندازه بگیرند.

دکتر محمدرضا هدایتی متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه فشارخون بالا ممکن است علائمی نداشته باشد، بیان کرد: ممکن است هرلحظه با حمله ی حاد قلبی، سکته ی مغزی یا نارسایی کلیه همراه باشد و یا بیمار به علت فشارخون بالا با خون دماغ و علائم بالینی مانند سردرد و در خیلی مواقع بدون علامت مراجعه نماید.

وی با اشاره به اینکه بیماری فشارخون بالا را قاتل خاموش می نامند، اذعان کرد: درصورتی که میانگین فشارخون های فرد در چند نوبت اندازه گیری، بین 139 تا 130 بر 89 تا 80 باشد، بیمار در مرحله ی یک و اگر بین 140 تا 159 بر 90 تا 99 باشد، در مرحله ی دو پرفش


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی بابل - دانشگاه علوم پزشکی - فشارخون - عضو هیات علمی دانشگاه - فشارخون بالا - دانشگاه علوم - علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

عوامل ابتلا به بیماری فشارخون را بشناسیم

عوامل ابتلا به بیماری فشارخون را بشناسیم