مطالب مرتبط:
عدالتی که در حق بازنشستگان اجرا نشد؛ چقدر دیگر باید در انتظار بمانیم؟!
حکم شلاق برای پسر 10 ساله اجرا شد +عکس
آش شله قلمکار دولت سیزدهم برای بازنشستگان؛ عدالت در حق آن ها اجرا نشد!
آش شله قلمکار دولت سیزدهم برای بازنشستگان؛ عدالت در حق آن ها اجرا نشد!
طرح ملی نشست صمیمی در 500 محله کم برخوردار در حال اجرا است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1403 ساعت 12:252024-07-30سياسي

احیا یا اجرا؟


مراسم تحلف دکتر پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور مقامات ارشد و نمایندگان ده ها کشور که نشانگر ظرفیت ها و جایگاه جهانی ایران است برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم غفوری در یادداشتی نوشت: سیاست خارجی یکی از محورهای اصلی تصمیم گیری ها و سیاستگذاری کشورها را تشکیل می دهد چرا که هیچ کشوری نمی تواند به صورت جزیره ای اداره شود و تعاملات جهانی یکی از نیازها و کارکردهای اصلی هر دولتی می باشد.

رییس جمهور دولت چهاردهم نیز با تکیه بر همین مهم در مبارزات انتخاباتی و پس از آنها بر لزوم سیاست خارجی توسعه محور و فراگیر جهانی تاکید کرده است.

در این میان مسئله برجام و مذاکرات برجامی یکی از اصلی ترین مباحث مطرح شده در این روند بوده است چنانکه یکی از وعده های رییس دولت چهاردهم و همقطارانش را توجه به مذاکرات برجامی تشکیل داده و آن را از مولفه های مهم در تحقق رشد هشت درصدی عنوان کرده اند.

هر چند که مسئله تحریم ها و برجام از مباحث مهم انکار ناپذیر در سیاست خارجی و حتی تاثیرگذار در اقتصاد کشور است اما یک سوال مهم مطرح می باشد و آن اینکه رویکرد دولت به مذاکرات احتمالی باید در چارچوب احیای برجام باشد یا لغو تحریم ها؟ هر چند که در ظاهر هر دو این مباحث دارای بستر و شاکله ای یکسان می باشند و بعضا برخی احیای برجام را زمینه ساز لغو تحر


برچسب ها: مذاکرات برجامی - رییس جمهوری اسلامی ایران - یکی از - سیاست خارجی - رییس جمهور - جمهوری اسلامی ایران - جهانی
آخرین اخبار سرویس:

احیا یا اجرا؟

احیا یا اجرا؟