مطالب مرتبط:
باند قاچاق اشیاء عتیقه و تاریخی استان بوشهر منهدم شد
قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند
قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند
عکس های تاریخی از تمرین جهان پهلوان تختی + تصاویر
سلفی تاریخی کیمیا علیزاده و ناهید کیانی در اینستاگرام المپیک
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1403 ساعت 15:552024-08-11حوادث

قاچاقچیان اشیاء تاریخی در شیراز دستگیر شدند


با رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان بوشهر، باند قاچاقچیان اشیاء تاریخی هنگام فروش دستگیر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صد ا و سیما ؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: این باند با قاچاق اشیاء تاریخی با قدمت بیش از دو هزار سال از استان های جنوبی به شهر شیراز، قصد فروش آن را داشتند که با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و با کمک نیرو های فرماندهی انتظامی، هنگام فروش اشیاء در استان فارس دستگیر و اشیاء تاریخی به بوشهر منتقل شد.

اسماعیل سجادی منش افزود: یکی از اشیاء کشف شده با قدمت بیش از دو هزار سال، نقابی از جنس طلا بوده که قاچاقچیان قصد داشتند آن را چند ده میلیارد به فروش برسانند.

سجادی منش در پایان ضمن تقدیر و تشکر از هوشیاری و اشراف اداره کل اطلاعات و فرماندهی انتظامی استان بوشهر و همچنین دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: ابنیه ها، آثار و اشیا عتیقه بخش مهمی از تاریخ، تمدن و فرهنگ این آب و خاک بوده و بدون تردید هر شخصی که سودای تعرض به این تاریخ و فرهنگ را در سر داشته باشد با آنها برخورد قانونی خواهد شد.


برچسب ها: اشیاء تاریخی - سربازان گمنام امام زمان - استان بوشهر - فرماندهی انتظامی - اداره کل اطلاعات - قاچاقچیان - استان
آخرین اخبار سرویس:

قاچاقچیان اشیاء تاریخی در شیراز دستگیر شدند

قاچاقچیان اشیاء تاریخی در شیراز دستگیر شدند