مطالب مرتبط:
توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به وبا
توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری های واگیر در سفر اربعین
توصیه های بهداشتی برای زائران اربعین
توصیه های بهداشتی برای زائران اربعین
توصیه های پلیس پیشگیری به زائران اربعین حسینی/اشیا قیمتی را به همراه نبرید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1403 ساعت 13:552024-08-17پزشكي

توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به وبا


وبا یک بیماری اسهالی حاد است که توسط نوعی باکتری به نام ویبریوکلرا ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ دکتر حسین معصومی، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ویژگی های بیماری وبا را، شروع ناگهانی اسهال آبکی، بدون درد و همراه با تهوع و استفراغ در مراحل اولیه عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ وی افزود: وقوع بیماری وبا با توجه به آب و هوای متنوع ایران در تمام فصول سال ممکن است، اما بیشترین موارد بیماری از اوایل تابستان تا اواخر آبان بروز می کند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در صورت عدم مراجعه بیماران مبتلا به وبا جهت درمان، به ویژه در موارد شدید بیماری، ممکن است در عرض چند ساعت منجر به کم آبی شدید و حتی مرگ بیمار شود.

معصومی ادامه داد: انتقال بیماری وبا از راه مدفوعی- دهانی بوده و از طریق مصرف آب یا غذایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مدفوع یا استفراغ بیماران مبتلا به وبا آلوده شده است، ایجاد می شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری وبا، گفت: از آب آشامیدنی سالم جهت آشامیدن، شستشو و تهیه غذا استفاده کنید و از مصرف آب های غیر مطمئن (چشمه، رودخانه، برکه و چ


برچسب ها: بیمار - بیماری - دانشگاه علوم پزشکی زنجان - معاونت بهداشت دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - بیماری های واگیر - بیماری وبا
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به وبا

توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به وبا