مطالب مرتبط:
فواید تغذیه با شیر مادر برای مادر و نوزاد
ترویج تغذیه با شیر مادر نیازمند فرهنگسازی غیر مستقیم است/ضرورت تبیین اثرات مخرب تغذیه نوزاد با شیرخشک برای زوجین و مادران
شیر مادر چه فوایدی برای نوزاد دارد؟
شیر مادر چه فوایدی برای نوزاد دارد؟
شیر مادر چه فوایدی برای نوزاد دارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1403 ساعت 10:052024-08-04پزشكي

اولین شیر مادر برای نوزاد نوعی واکسیناسیون است


یک متخصص اطفال در شهرکرد با اشاره به اینکه شیری که در ابتدا ترشح می شود و آغوز نامیده می شود، گفت: این شیر حتما باید به شیرخوار خورانده شود، - چراکه برای او نوعی واکسیناسیون است.

اسدالله فتحی پور در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه هر چه از خواص شیر مادر، بگوییم کم است اظهار کرد: اگر بشر بتواند معادل شیر مادر را تولید کند می توان گفت این کشف هم سطح آنتی بیوتیک خواهد بود.

این متخصص اطفال افزود: شیر مادر غذای کاملی برای شیرخوار است و شامل کربوهیدرات، پروتیین، چربی، مواد معدنی و مواد تقویت کننده سیستم ایمنی است.

فتحی پور با اشاره به اینکه شیری که در ابتدا ترشح می شود و آغوز نامیده می شود، ادامه داد: این شیر حتماً باید به شیرخوار خورانده شود، چراکه نوعی واکسیناسیون برای شیرخوار تلقی می شود.

این متخصص اطفال یادآور شد: شیر مادر همواره در دسترس است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده، استریل است، نیازی به آماده سازی ندارد و هم دمای بدن شیرخوار است.

وی بیان داشت: شیر مادر علاوه بر اینکه برای نوزاد مفید است برای مادر هم مزایایی دارد و ارتباط عاطفی میان مادر و نوزاد را برقرار کرده، خونریزی بعد از زایمان را سریع تر بهبود می بخشد و از بسیاری از سرطان ها جلوگیری می کند.


برچسب ها: شیر مادر - واکسیناسیون - متخصص اطفال - شیرخوار - مادر - متخصص - اشاره
آخرین اخبار سرویس:

اولین شیر مادر برای نوزاد نوعی واکسیناسیون است

اولین شیر مادر برای نوزاد نوعی واکسیناسیون است