مطالب مرتبط:
فواید تغذیه با شیر مادر برای مادر و نوزاد
ترویج تغذیه با شیر مادر نیازمند فرهنگسازی غیر مستقیم است/ضرورت تبیین اثرات مخرب تغذیه نوزاد با شیرخشک برای زوجین و مادران
شاخص تغذیه با شیر مادر در غرب خراسان حدود 70 درصد است
10 تا 16 مرداد هفته جهانی تغذیه با شیر مادر
شاخص تغذیه با شیر مادر در سبزوار بالاتر از میانگین جهانی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1403 ساعت 07:252024-08-04پزشكي

شیر مادر چه فوایدی برای نوزاد دارد؟


یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به فواید بی شمار شیرمادر،گفت: هیچ نوع شیرخشکی هر چقدر هم با مواد مغذی غنی شده باشد، جایگزین شیر مادر نمی شود.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به فواید بی شمار شیرمادر،گفت: هیچ نوع شیرخشکی هر چقدر هم با مواد مغذی غنی شده باشد، جایگزین شیر مادر نمی شود.

دکتر طراوت فاخری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای شیر مادر وجود ندارد، گفت: انواع شیرخشک که در سالهای اخیر هم مواد مغذی آنها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده، باز هم نمی توانند جایگزین شیر مادر شوند، چرا که در شیر مادر فاکتورهای محافظتی وجود دارد که در هیچ شیرخشکی یافت نمی شود.

وی افزود: این فاکتورهای محافظتی نوزاد را در برابر انواع حساسیت ها و بیماریهای خودایمنی محافظت می کند و به همین دلیل است که در کشورهای پیشرفته که تغذیه با شیر خشک در حال افزایش است، میزان ابتلای نوزادان و کودکان به حساسیت ها و بیماری هایی مانند آسم نیز رو به افزایش است.

وی افزود: از طرفی شیر مادر سرشار از مواد مغذی است، بویژه در دو سه روز اول که اصطلاحا به آن آغوز می گویند و این شیر اولیه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.


برچسب ها: شیر مادر - متخصص زنان و زایمان - مادر - جایگزین - مواد مغذی - زنان و زایمان - شیرخشک
آخرین اخبار سرویس:

شیر مادر چه فوایدی برای نوزاد دارد؟

شیر مادر چه فوایدی برای نوزاد دارد؟