مطالب مرتبط:
روزنامه کیهان: مجازات صهیونیست ها این بار متنوع تر، ترکیبی تر و دردناک تر خواهد بود/ اقامتگاه برخی مقامات متهم هم جزو اهداف است/ رژیم آمریکا نمی تواند خود را از عملیات انتقامی جبهه مقاومت مصون تصور کند/ اکنون رژیم صهیونیستی با تهدید 360 درجه ای مواجه است
روسیه: یوتیوب ابزار نقض حقوق بشر آمریکاست
گروه های مسلح کُردی در حال نقض جدی حقوق بشر هستند
متهم اصلی تمام جنایت ها، اول آمریکا و بعد اسراییل است
برگزاری هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در تهران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مرداد 1403 ساعت 09:252024-08-03بين الملل

آمریکا در عملیات کربلای 4 متهم به نقض حقوق بشر دوستانه است


وکیل پرونده خانواده شهدای غواص گفت: خواستار صدور حکمی مبنی بر محکومیت آمریکا به جبران خسارات مادی و معنوی وارده به خانواده شهدای غواص به جهت تسهیل و تسبیب در این عملیات هستیم.

- وکیل پرونده خانواده شهدای غواص گفت: خواستار صدور حکمی مبنی بر محکومیت آمریکا به جبران خسارات مادی و معنوی وارده به خانواده شهدای غواص به جهت تسهیل و تسبیب در این عملیات هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عملیات کربلای 4 در چهارم دی ماه سال 1365 در منطقه ای به طول 40 کیلومتر در حد فاصل پاسگاه زید در شمال شلمچه تا محل پیوستن کارون به اروند به مدت سه روز آغاز شد، هدف از این عملیات گرفتن نقطه اتکایی در ساحل غربی آبراه اروندرود به منظور دفع تجاوز و تعرض بیشتر دشمن بعثی به خاک جمهوری اسلامی ایران و درواقع عملیاتی پیشگیرانه بود.

اما اطلاعات عملیات کربلای 4 و توان رزمی نیروهای رزمنده ما توسط دولت وقت آمریکا از طریق هواپیماهای آواکس مستقر در عربستان در اختیار عراق قرار گرفت و موجب عدم موفقیت نیروهای ایرانی در این عملیات شد.

در سال 1394، با گذشت 30 سال از عملیات کربلای 4، کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که پیکر پاک و مطهر 175 غواص ایرانی را که با دستانِ بسته شهید شده اند، در منطقه ابوفلوس عراق کشف کرده است.


برچسب ها: عملیات - عملیات کربلای 4 - شهدای غواص - خانواده - کربلای 4 - شهدای - کربلای
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در عملیات کربلای 4 متهم به نقض حقوق بشر دوستانه است

آمریکا در عملیات کربلای 4 متهم به نقض حقوق بشر دوستانه است