مطالب مرتبط:
افتخارات جهانی ایران در اهدای خون داوطلبانه و رایگان / از تامین صد درصدی نیاز کشور تا ذخیره شش ماهه فرآورده های خونی
طرح ملی نشست صمیمی در 500 محله کم برخوردار در حال اجرا است
طرح تجهیز مساجد خوزستان با موفقیت اجرا شد
طرح محله اربعینی، در زنجان اجرا می شود
طرح جهادی «تکام» در روستاهای آذربایجان غربی اجرا می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1403 ساعت 10:352024-07-30سياسي

طرح سپاس در مراکز اهدای خون شهرستان های اردکان و میبد اجرا می شود


همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون طرح سپاس یا پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز در مراکز اهدای خون شهرستان های اردکان و میبد اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، دکتر سیدمحمدرضا آقایی میبدی با اشاره به نهم مرداد روز ملی اهدای خون و اهمیت دستاورد های اداره کل انتقال خون استان یزد، اظهار کرد: با توجه به آموزش های لازم و آماده شدن شرایط، مراکز اهدای خون شهرستان های اردکان و میبد قابلیت پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز را دارند.

وی با اشاره به اینکه شرایط پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز تقریبا همان شرایط اهدای خون هست، افزود: اهداکنندگان خون 18 تا 50 ساله، در هنگام اهدای خون می توانند در این طرح شرکت کنند و در نجات جان بیماران گامی بلند بردارند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: یکی از روش های درمان بیماری ها و بدخیمی های خون، پیوند سلول های بنیادی خونساز به بیماران می باشد که هر فرد با اهدای اندکی از خون خود و شرکت در این پذیره نویسی می تواند کمک مناسبی برای بیماران جهت یافتن اهداکننده مناسب از میان افراد غیرخویشاوند باشد.

آقایی در ادامه افزود: مردم استان یزد از لحاظ درصد جمعیت حضور برای اهدای خون و اهدای خون مستمر، رتبه دوم در کشور را دارا هستند و با همراهی خوب آنان، هیچ بیماری در


برچسب ها: اهدای خون - مراکز اهدای خون - سلول های بنیادی - اهدای - انتقال خون - مدیرکل انتقال خون استان یزد - پذیره نویسی
آخرین اخبار سرویس:

طرح سپاس در مراکز اهدای خون شهرستان های اردکان و میبد اجرا می شود

طرح سپاس در مراکز اهدای خون شهرستان های اردکان و میبد اجرا می شود