مطالب مرتبط:
مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه آغاز شد
آغاز مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه
عملیات سامان دهی محوطه باستانی «صالح داوود» شوش آغاز شد
آغاز سامان دهی محوطه باستانی «صالح داوود»
مرمت 3 بنای تاریخی تویسرکان آغاز شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 شهریور 1403 ساعت 13:252024-09-01اجتماعي

آغاز مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از آغاز عملیات حفاظت و مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه موسوم به آرامگاه صالح داوود خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدحسین ارسطوزاده گفت: حفاظت و مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه موسوم به آرامگاه صالح داوود از محل اعتبارات استانی با عنوان حفاظت و مرمت محوطه ها، اماکن تاریخی و سنگ نگاره ها در شهرستان شوش آغاز شد.

وی افزود: آرامگاه صالح داوود از آرامگاه های زیرزمینی ایلیمایی است که برای نخستین بار توسط دکتر مهدی رهبر کاوش شد و در زمان جنگ تحمیلی، از سوی متجاوزان عراقی مورد تعرض و تخریب قرار گرفت که توسط دکتر رهبر مرمت شد.

ارسطوزاده با بیان اینکه محوطه باستانی صالح داوود شامل بقایای معماری دوران ساسانی است، ادامه داد: این طرح با انجام مطالعات حفاظتی و مرمتی اداره میراث فرهنگی شهرستان شوش و اجرای طرح حفاظت اضطراری آن توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اضافه کرد: این طرح با رویکرد حفاظتی و تاکید بر راه اندازی سایت موزه شامل مسقف کردن محدوده آرامگاهی و ساخت آجرفرش حفاظتی پیرامون محوطه به منظور سازماندهی مسیر دسترسی آرامگاه بوده و جلوگیری از پیشروی مداخلات پیرامون این بنای ارزشمند و تثب


برچسب ها: محوطه باستانی - استانی - آرامگاه - باستانی - حفاظت - مرمت - میراث فرهنگی
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه

آغاز مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه