مطالب مرتبط:
ولایتی: سفر پزشکیان به عراق برای صلح و ثبات منطقه موثر است
پرونده های باز میان ایران و عراق؛ رمزگشایی از اولین سفر منطقه ای پزشکیان/ تاکید ایران و صربستان بر تقویت همکاری های بین المللی
سفر رییس جمهور به عراق نشانه های مهمی برای منطقه و جهان دارد
10 برنامه ویژه مسعود پزشکیان در سفر به عراق
پرونده چالش برانیگز ایران و عراق/ ماموریت پزشکیان در سفر به بغداد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1403 ساعت 12:102024-09-11سياسي

ولایتی: سفر پزشکیان به عراق اثرات مهمی بر صلح و ثبات منطقه دارد


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت سفر رییس جمهور به عراق «اهمیت ویژه ای برای هر 2 کشور از نظر تحکیم روابط راهبردی و همچنین اثر بسیار مهمی در آینده سیاسی روابط ایران و عراق و صلح و ثبات منطقه خواهد داشت».

- مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت سفر رییس جمهور به عراق اهمیت ویژه ای برای هر 2 کشور از نظر تحکیم روابط راهبردی و همچنین اثر بسیار مهمی در آینده سیاسی روابط ایران و عراق و صلح و ثبات منطقه خواهد داشت .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به جایگاه ویژه عراق برای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

ولایتی در گفت وگو با شبکه المیادین درباره سفر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق گفت: اولین سفر رییس جمهور کشورمان به عراق انتخاب شده؛ این سفر اهمیت ویژه ای دارد، از این نظر که کشور عراق یکی از کشورهایی است که جایگاه بالایی برای ما دارد.

وزیر خارجه پیشین ایران تصریح کرد: 2 ملت ایران و عراق روابط تاریخی طولانی و عمیقی از صدر اسلام و پیش از آن با یکدیگر دارند و هیچ گاه مشکلی با هم نداشتند مگر در زمان رژیم بعث که توسط آمریکا و ایادی مرتجع منطقه تحمیل شد و به محض اینکه سایه شوم صدام از سر 2 ملت برطرف شد، برادری و اخوت میان دو ملت روز به روز افزایش یافت.


برچسب ها: مشاور مقام معظم رهبری - مقام معظم رهبری - سفر رییس جمهور - رییس جمهور - عراق - جمهوری اسلامی ایران - روابط ایران و عراق
آخرین اخبار سرویس:

ولایتی: سفر پزشکیان به عراق اثرات مهمی بر صلح و ثبات منطقه دارد

ولایتی: سفر پزشکیان به عراق اثرات مهمی بر صلح و ثبات منطقه دارد