مطالب مرتبط:
سهم بخش کشاورزی از ارزش افزوده آذربایجان شرقی هفت تا هشت درصد است
سهم حدود 8 درصدی کشاورزی از ارزش افزوده در آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی باید از گزینه های بومی باشد
فیلم | اختتامیه نهمین دوره جشنواره علامه حلی استان آذربایجان شرقی
شکسته شدن رکورد خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1403 ساعت 23:402024-09-11اقتصادي

سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام می شود


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در کشور و استان گفت: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از کل اقتصاد کشور 9 درصد است.

- تبریز-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در کشور و استان گفت: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از کل اقتصاد کشور 9 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حیدر فتح زاده روز چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری یکی از مهمترین سرشماری هایی است که بعد از سال 1393 در کل کشور انجام می گیرد.

وی افزود: طبق سرشماری سال 1393 وسعت اراضی کشاورزی در استان یک میلیون و 119 هزار و 763 هکتار است که از این مساحت، حدود 2 درصد از اراضیِ مالکان و بهره برداران کمتر از یک هکتار، 14 درصد بین یک تا پنج هکتار و 41 درصد نیز بین 5 تا 20 هکتار است.

فتح زاده اضافه کرد: تغییرات وسیعی در اراضی پیرامون شهرها اتفاق افتاده و نزدیک به 57 درصد مالکیت اراضی کمتر از 20 هکتار بوده و این اراضی کم وسعت، بهره وری را در بخش کشاورزی به شدت کاهش می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: 62 درصد از بهره برداران، سطح سواد پایینی دارند که این بحث نیز بهره وری و ایجاد ارزش افزوده مورد انتظار را


برچسب ها: سازمان مدیریت و برنامه ریزی - کشاورزی - سرشماری - آذربایجان شرقی - رییس سازمان مدیریت - برنامه ریزی - آذربایجان
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام می شود

سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام می شود