مطالب مرتبط:
پیامبر (ص) نقطه وحدت امت اسلامی است
شورای حکمای مسلمان: جشن میلاد پیامبر(ص) فرصتی برای اتحاد صفوف امت است
جزییات برنامه های هفته وحدت با شعار «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم»/ عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر (ص)+فیلم
اجرای سرود در جشن امت پیامبر(ص) کرمانشاه
پیامبر(ص) با حسن خلق و منطق شیوا،امت واحده اسلامی را ایجاد کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1403 ساعت 17:402024-09-22سياسي

رسالت بالاتر پیامبر(ص) ناظر به حقیقت تکوینی امت است


پیامبر نه تنها رسالتی برای هدایت تک تک انسان ها به صورت فردی و جمعی بر عهده دارد بلکه رسالت بالاتری نیز بر دوش اوست که ناظر به حقیقت جمعی تکوینی امت است.

- پیامبر نه تنها رسالتی برای هدایت تک تک انسان ها به صورت فردی و جمعی بر عهده دارد بلکه رسالت بالاتری نیز بر دوش اوست که ناظر به حقیقت جمعی تکوینی امت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازقرار داد به تبیین ویژگی های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) پرداخت: بر خلاف تلقی عوامانه ای که از واژگان وجود دارد و یک امر اعتباری به معنای بی اثر معنا می شود، کلمه اتفاقاً امری حقیقی است و تأثیرات شگرفی دارد تا جایی که ملاصدرا بر این باور بود که کلمات و واژگان مجموعه ای از نشانه های معنوی و رمزهای الهی هستند که باید به دقت مورد استفاده قرار گیرند.

در فلسفه غرب نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

ویلارد واِن اورمن کویین فیلسوف تحلیلی می گوید: هیچ چیز به اندازه ساختار جمله ها و واژگان نمی تواند بر جهان بینی ما تأثیر بگذارد کویین معتقد بود که ساختار زبانی نقش تعیین کننده ای در تشکیل دیدگاه های فلسفی افراد دارد.

نوع بهره برداری ما از واژگان، در حقیقت جهان بینی ما را شکل می دهد و به تعبیر ویتگنشتاین حدود جهان من محدود به حدود زبان من است و مرزهای زبان من، مرزهای جهان من را نشان می دهد.


برچسب ها: رسالت - پیامبر - حقیقت - انسان ها - ویژگی های اخلاقی - قرار - ناظر
آخرین اخبار سرویس:

رسالت بالاتر پیامبر(ص) ناظر به حقیقت تکوینی امت است

رسالت بالاتر پیامبر(ص) ناظر به حقیقت تکوینی امت است