مطالب مرتبط:
تب دنگی یا استخوان شکن را جدی بگیریم/ شناسایی 226 مورد از ابتدای سال
تب دنگی یا استخوان شکن را جدی بگیریم/ آمار موارد ابتلا
تب دنگی را جدی بگیریم
تب دنگی را جدی بگیریم
این ماده معدنی باعث محکم شدن استخوان ها می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1403 ساعت 00:002024-10-18پزشكي

تب دنگی یا استخوان شکن را جدی بگیریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین ؛تب دنگی دارای علائمی چون با تب، بثورات پوستی، سردرد شدید و درد طاقت فرسا در عضلات و مفاصل مشخص می شود که نام آن را تب شکستن استخوان نیز می نامند و آثار بالینی آن پنج تا هشت روز پس از نیش پشه آلوده ایجاد و اغلب پس از طی یک دوره خفیف در حدود یک هفته منجر به بهبودی کامل می شود.

ب نا به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان بهداشت جهانی از مارس سال 2023، تب دنگی در بیش از 100 کشور گزارش شد و در حال حاضر طبق تخمین این سازمان چهار میلیارد نفر در معرض خطر عفونت دنگی هستند، هرچند تخمین میزان کامل ابتلا به این بیماری دشوار است، زیرا بسیاری از موارد آن خفیف هستند و به درستی تشخیص داده نمی شود.

تب دنگی نام یک بیماری ویروسی است که به آن تب استخوان شکن هم گفته اند و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، این بیماری در بیش از 140 کشور رایج است و سالانه 50 تا 100 میلیون نفر در سرتاسر جهان به آن مبتلا می شوند.

اولین بار به عنوان عوارض تب دنگی در سال 1954 مشاهده شد و در سال 2013، تخمین زده شد که سالانه 390 میلیون عفونت دنگی در دنیا اتفاق می افتد، که 500 هزار مورد از این علائم شدید و 25 هزار مورد نیز مرگ و میر ناشی از ابتلا به تب دنگی را نشان می دهد.


برچسب ها: سازمان بهداشت جهانی - تب دنگی - بهداشت جهانی - استخوان - دنگی - سازمان - بیماری
آخرین اخبار سرویس:

تب دنگی یا استخوان شکن را جدی بگیریم

تب دنگی یا استخوان شکن را جدی بگیریم