مطالب مرتبط:
قالیباف پس از سفر به بیروت، عازم ژنو شد برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی
قالیباف برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی وارد ژنو شد
قالیباف و اجلاس بین المجالس در ژنو؛ انعکاس صدای مظلومیت غزه
اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) در ژنو آغاز شد
اجلاس بین المجالس جهانی در ژنو آغاز شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1403 ساعت 12:352024-10-13سياسي

اجلاس بین المجالس در ژنو شروع شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، یکصد و چهل و نهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) در ژنو سوییس از امروز صبح (یکشنبه 22 مهر ماه) آغاز شد و تا پنجشنبه (26 مهر ماه) ادامه خواهد داشت.

اتحادیه بین المجالس که به اختصار IPU نامیده می شود، در سال 1889 تأسیس شد و هدف اصلی آن کمک به صلح و همکاری میان ملت ها با گفت وگو میان پارلمان های جهان است.

اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می کند که رؤسا و سایر نمایندگان پارلمان های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می پردازند.

بالاترین رکن اتحادیه، مجمع عمومی است که دارای کمیته های دائم صلح و امنیت بین المللی، توسعه پایدار، امور سازمان ملل، و دموکراسی و حقوق بشر است.

این دوره از اجلاس IPU با موضوع گفت وگوی عمومی مجمع استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI ) برای آینده ای مسالمت آمیزتر و پایدارتر انتخاب شده است و در این اجلاس تمام نهادهای قانونی IPU، از جمله شورای بین المجالس، مجمع، کمیته های چهارگانه دائمی، سمینارهای نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

هیئت پارلمانی کشورمان به ریاست محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی و با حضور منوچهر متکی، امیرحسین ثابتی، علی اصغر باقرزاده، محمود نبویان، انویه شارلی تکیه، محمدمهدی شهری


برچسب ها: اتحادیه بین المجالس - اتحادیه بین المجالس جهانی - اتحادیه - اجلاس اتحادیه بین المجالس - پارلمان - اجلاس - سازمان ملل
آخرین اخبار سرویس:

اجلاس بین المجالس در ژنو شروع شد

اجلاس بین المجالس در ژنو شروع شد