انجام یک میلیون و 200 هزار استعلام هوشمند از سوی قضات در سال 1402یک میلیون و 200 هزار استعلام هوشمند از سوی قضات در سال 1402 انجام گرفت. - یک میلیون و 200 هزار استعلام هوشمند از سوی قضات در سال 1402 انجام گرفت. به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یکی از عوامل اصلی در رابطه با اطاله دادرسی، زمان طولانی و روند طاقت فرسای استعلام های مورد نیاز در یک پرونده است که گاهی ماه ها طول می کشیده و پرونده را معطل می کرده است. یکی از کارهای مهم تحولی سال های اخیر در قوه قضاییه اصلاح همین اشکال و تلاش برای برخط کردن و انجام استعلامات آنی و در لحظه بوده است؛ البته به زیرساخت های گسترده و همکاری نهادهای خارج از قوه قضاییه که قرار است از آنها استعلام گرفته شود هم نیاز دارد. با همه این اوصاف تا امروز 30 مورد از استعلام های پرکاربرد در پرونده های قضایی از طریق سامانه مدیریت پرونده قضایی به صورت فوری و برخط انجام می شود. به عنوان مثال استعلام حساب بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، استعلام بیمه ها، چک های برگشتی، مالکیت خط تلفن، کد پستی و آدرس، سهام عدالت، بدهی های گمرکی و مواردی از این دست به صورت کاملاً برخط و الکترونیک انجام می شود. همچنین سامانه ای به نام سامانه هوشمند استعلامات مالی هم در اختیار بخش اجرای احکام دادگستری ها قرار گرفته است که می تواند 4 استعلام بسیار پرکاربرد حساب بانکی، بورس، پلاک انتظامی و پلاک ثبتی را به صورت آن برچسب ها: استعلام - پرونده - قضایی - روند - قوه قضاییه - میلیون - هوشمند |
آخرین اخبار سرویس: |