مطالب مرتبط:
چند واژه از تاریخ بیهقی
نگاه منصفانه بیهقی به رویدادها/ او در سمت درست تاریخ ایستاده بود
تاریخ بیهقی؛ روایتی از اینجا و اکنون
چهاردهمین همایش بین المللی بزرگداشت بیهقی در سبزوار آغاز شد
اول آبان روز بیهقی و روز نثر فارسی است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آبان 1403 ساعت 14:552024-10-22فرهنگي

«بیهقی» تاریخ و داستان را به هم پیوند زد


یک استاد ادبیات فارسی، با گرامیداشت روز یکم آبان ماه که به نام خداوندگار نثر پارسی، ابوالفضل بیهقی، نام گذاری شده است؛ گفت: از شگفتی های کار این استاد بزرگ پیوند تاریخ با داستان است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک استاد ادبیات فارسی، با گرامیداشت روز یکم آبان ماه که به نام خداوندگار نثر پارسی، ابوالفضل بیهقی، نام گذاری شده است؛ گفت: از شگفتی های کار این استاد بزرگ پیوند تاریخ با داستان است.

هادی حاتمی کیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کتاب تاریخ بیهقی از آثار مهم ابوالفضل بیهقی تاریخ نگار برجسته در دوران غزنوی است که به عنوان یکی از کهن ترین کتاب های فارسی که در همه کشورهای فارسی زبان مورد توجه بوده و این نویسنده چیره دست فارسی هزاران سال پیش، حوادث سیاسی و اجتماعی دوران خود را با زبانی شیرین، پخته، دقیق و روشن بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ بیهقی یکی از شاهکارهای بی نظیر در بین متون کهن فارسی است که از آن به عنوان شاهنامه نثر فارسی یاد شده است، افزود: تاریخ بیهقی متنی است دراماتیک و داستانی که باید آن را خواند و با خواندن آن بیشتر به آمیختگی دو واژه تاریخ و داستان می توان پی برد.

حاتمی اظهار کرد: واقعیت این است که تاریخ بیهقی را باید به عنوان نمونه از کهن ترین آثار به جا مانده نثر فارسی و در نگاهی جزیی تر آیینه نسبی ن


برچسب ها: ابوالفضل بیهقی - تاریخ - بیهقی - فارسی - تاریخ بیهقی - استاد - گرامیداشت
آخرین اخبار سرویس:

«بیهقی» تاریخ و داستان را به هم پیوند زد

«بیهقی» تاریخ و داستان را به هم پیوند زد