مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 بهمن 1396 ساعت 16:052018-02-15فناوري

فناوری ADSL رو به انقراض است/ باید فیبر را جایگزین کرد


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر توسعه چشمگیر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور، از کاستی های حوزه اینترنت ثابت گفت که باید فناوری ADSL را با VDSL و FTTH جایگزین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه مسیر در پیش گرفته در دولت تدبیر و امید از سال 1392 به سمت توسعه فناوری اطلاعات بوده است، گفت: خیلی از آن نگذشته که سه میلیون مشترک ADSL و 300 هزار مشترک اینترنت موبایل داشتیم و هنوز مفهموم پهنای باند سریع جا نیفتاده بود و فاصله دیجیتال زیادی میان ایران و کشورهای منطقه وجود داشت و نگاه لوکسی نسبت به فناوری اطلاعات بود بطوریکه اشتراک 128 کیلوبیت کافی دانسته می شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در پنج سال گذشته برای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 100 میلیون گوشی فعال در کشور، 60 درصد هوشمند است و ما اکنون از نظر تعداد کاربران اینترنت همراه در منطقه بی نظیر هستیم و ضریب نفوذ تلفن همراه توسعه چشمگیری یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: البته هنوز در بخش اینترنت ثابت نتوانستیم آنطور که باید توسعه پیدا کنیم زیرا هنوز روی‏ADSL هستیم اما این فناوری در دنیا رو به انقراض است و VDSL و FTTH رو به گسترش هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری ADSL رو به انقراض است/ باید فیبر را جایگزین کرد

فناوری ADSL رو به انقراض است/ باید فیبر را جایگزین کرد