مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 15:202020-08-18اقتصادي

توصیه مجدد وزیر برای نخریدن مسکن


وزیر راه و شهرسازی در حالی برای سومین ​بار طی یک سال اخیر به مردم توصیه کرده به منظور کاهش التهاب بازار مسکن فعلاً خانه نخرند که روند رشد قیمت مسکن ادامه یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، تیر ماه سال گذشته بود که محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - که معتقد بود قیمت مسکن حباب است، به متقاضیان توصیه کرد با هدف کاهش قیمت‌ها از خرید خانه اجتناب کنند.

با وجود آنکه پس از آن معاملات افت شدیدی پیدا کرد و حتی در شهر تهران با کمتر از 3000 فقره در شهریور 1398 به پایین‌ترین میزان خود دست کم از سال 1366 رسید که البته با ثبات و مقداری افت قیمت تا آبان ماه همراه بود، بازار از آذر پارسال روند صعودی به خود گرفت.

هر چند برخی کارشناسان معتقدند خرید نکردن نسخه شفابخشی برای ایجاد ثبات در بازار مسکن نیست و این بازار تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارد و البته با کمبود ساخت و عرضه مسکن کوچک متراژ و ارزان قیمت مواجه است، اما اسلامی با هدف پایین آمدن قیمت مسکن یک بار دیگر در خردادماه امسال به مردم گفت که فعلا خانه نخرند.

این در حالی است که تیر ماه 1398 همزمان با اولین توصیه وزیر ساکن ساختمان دادمان، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران 13 میلیون و 350 هزار تومان بود و در تیر ماه امسال به حدود 21 میلیون تومان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه مجدد وزیر برای نخریدن مسکن

توصیه مجدد وزیر برای نخریدن مسکن