مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-08اقتصادي

کرونا تنها متهم این پرونده نیست، تورم هم کتاب نمی خواند


اگر یک نگاه به سرانه مطالعه کشور بیندازیم متوجه کم بودن مطالعه مردم و به تبع آن، کاهش خرید کتاب و درآمد ناکافی کتابفروش ها خواهیم شد، اما این مسئله تنها عامل یا در واقع اصلی ترین عامل کساد شدن عجیب اینروزهای بازار کتاب و پایین کشیده شدن کرکره کتابفروشی .

- ایسنا/مرکزی اگر یک نگاه به سرانه مطالعه کشور بیندازیم متوجه کم بودن مطالعه مردم و به تبع آن، کاهش خرید کتاب و درآمد ناکافی کتابفروش ها خواهیم شد، اما این مسئله تنها عامل یا در واقع اصلی ترین عامل کساد شدن عجیب اینروزهای بازار کتاب و پایین کشیده شدن کرکره کتابفروشی ها و دستفروش شدن برخی از آنها نیست.

کم بودن سرانه مطالعه کتاب به عنوان عاملی موثر در پایین بودن آمار خرید کتاب کم بود، افزایش مشکلات اقتصادی و پس از آن کرونا هم به این عامل اضافه شد و بازار کتابفروش ها را بیش از پیش کساد کرد و البته هر از چند گاه نیز اخبار گران تر شدن کاغذ و در ادامه گرانتر شدن کتاب اوضاع را خراب تر از قبل می کند.

کتاب ها هر سه ماه یکبار گران می شوند جلال طباطبایی، صاحب یکی از کتابفروشی های اراک در خصوص گرانی کتاب اظهار کرد: هرساله در اسفندماه شاهد گران شدن پنجاه درصدی قیمت کتاب هستیم، هرچند گاهی این افزایش قیمت به همین یک مرحله ختم نمی شود و گاها این افزایش قیمت را در فواصل سه ماهه و حتی هفتگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا تنها متهم این پرونده نیست، تورم هم کتاب نمی خواند

کرونا تنها متهم این پرونده نیست، تورم هم کتاب نمی خواند