مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 08:402021-11-22بين الملل

نگاهی به انواع گردشگری سلامت و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها


از هزاره سوم پیش از میلاد نمونه های گوناگونی از گردشگری سلامت شکل گرفته که از نمونه های آن می توان به سفر مردم بین النهرین باستان به سوی معبد خدایان و الهه های شفابخش در تل براک و سوریه اشاره کرد که با هدف شفاگیری و شفادهی صورت می گرفته است.

- ایسنا/خراسان رضوی از هزاره سوم پیش از میلاد نمونه های گوناگونی از گردشگری سلامت شکل گرفته که از نمونه های آن می توان به سفر مردم بین النهرین باستان به سوی معبد خدایان و الهه های شفابخش در تل براک و سوریه اشاره کرد که با هدف شفاگیری و شفادهی صورت می گرفته است.

همچنین یونانی ها و رومی ها نیز با پای پیاده و یا قایق تمام ناحیه مدیترانه را طی می کردند تا به آبگرم های حیات بخش نواحی مختلف دسترسی پیدا کرده و از آن برای درمان بیماری های گوناگون استفاده کنند.

در حال حاضر نیز سفر به کشورهای مختلف با هدف استفاده از روش ها و راه های درمانی صورت می گیرد که همین موضوع سبب شکل گیری نوعی از گردشگری و رونق این صنعت شده است.

بر این اساس هنگامی که بیماران با هدف دریافت درمان های پزشکی به کشور یا مناطق دیگر مراجعه کنند، گردشگری سلامت شکل می گیرد که همانند مسافرت های معمول این نوع گردشگری نیز نیازمند خدماتی چون حمل ونقل، محل اقامت و میهمان نوازی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به انواع گردشگری سلامت و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها

نگاهی به انواع گردشگری سلامت و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها