مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 11:072022-10-17اقتصادي

از هر 4 نفر در جهان یک نفر در فقر زندگی می کند


هر ساله در تاریخ 17 اکتبر روز جهانی ریشه کنی فقر گرامی داشته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، این روز از سوی سازمان ملل متحد (UN) در سال 1993 میلادی برای ارتقای آگاهی در مورد نیاز به ریشه کنی فقر در سراسر جهان، تعیین شد.

از زمان تعیین روز جهانی ریشه کنی فقر، این روز جهانی هر ساله توسط دولت ها، سازمان های غیردولتی و افراد گرامی داشته می شود.

با این حال، در سال های اخیر تمرکز از صرف افزایش آگاهی در مورد فقر به انجام اقدامات مشخص برای پایان دادن به این معضل اجتماعی در سراسر جهان تغییر کرده است.

این روز جهانی همچنین تلاش های افرادی که در فقر زندگی می کنند و سازمان های مرتبط با آن ها در سراسر جهان را برجسته می کند.

تاریخچه روز جهانی ریشه کنی فقر به سال 1993 میلادی برمی گردد، زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا روز 17 اکتبر را به عنوان روز جهانی ریشه کنی فقر تعیین کرد.

از آن زمان، هر ساله در تاریخ 17 اکتبر رویدادهایی در سراسر جهان برای بزرگداشت این روز و تجدید تعهد برای تلاش در جهت دستیابی به هدف آن، برگزار می شود.

کشورهای عضو سازمان ملل هر ساله تعهد خود را برای ریشه کنی فقر با اتخاذ برنامه ها و سیاست های ملی با هدف بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی برای کسانی که در فقر زندگی می کنند، تایید می کنند اما با وجود این تلاش ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر 4 نفر در جهان یک نفر در فقر زندگی می کند

از هر 4 نفر در جهان یک نفر در فقر زندگی می کند