مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-06بين الملل

آموزش اتباع افغانستانی در مرز دوغارون حین بازگشت به کشورشان


تاکنون 216 هزار و 121 نفر از اتباع افغانستانی حین بازگشت به کشورشان در مرز دوغارون تایباد، آموزش دیده اند.

- رییس جمعیت هلال احمر تایباد بیان کرد: در مرکز آموزش خطرات مین و مهمات عمل نکرده در مرز دوغارون، آموزش هایی نظیر تشخیص انواع مین و مهمات، نحوه برخورد با مصدومان و آشنایی با علائم و تابلوها به اتباع افغانستانی داده می شود که در این برنامه نهادهایی همچون مرکز مین زدایی کشور، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران با هلال احمر همکاری دارند.

رمضانی ادامه داد: کشور افغانستان به دلیل درگیری طولانی مدت، مناطق زیادی از آن به مین و بقایای قابل انفجار جنگی آلوده هستند و این امر اتباع افغانستانی را که قصد دارند به کشورشان بازگردند؛ در معرض خطر قرار می دهد.

وی به دیگر خدمات هلال احمر به اتباع افغانستانی اشاره کرد و گفت: توزیع بروشورهای آموزشی و بازپیوند خانواده، بسته های بهداشتی و لوازم التحریر برای کودکان از اقدامات بشردوستانه هلال احمر در مرز زمینی دوغارون است.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد تصریح کرد: از آذرماه 84، زمان آغاز برنامه آگاهی از خطرات مین، تا هفت ماهه امسال در مجموع چهار میلیون و 94 هزار و 800 نفر از اتباع افغانستان در گذرگاه رسمی دوغارون حین بازگشت به کشورشان آموزش های مرتبط با مین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش اتباع افغانستانی در مرز دوغارون حین بازگشت به کشورشان

آموزش اتباع افغانستانی در مرز دوغارون حین بازگشت به کشورشان