مطالب مرتبط:
برد ارزشمند اتریش؛ یاران لواندوفسکی در آستانه حذف
بازیکن ارزشمند فوتبال ایران | ارزش قائدی بالا رفت
آیا زمین های محدوده تپه باستانی نادری در حال تصرف است؟
ریال دیجیتال با تحریم ها چه می کند؟/ ایران هم در بحث قانون گذاری هم در تولید رمزارز، عقب است
شرق الاوسط از چهره خیابان های ایران با خودروهای «باستانی» نوشت! / نوآوری در صنعت خودرو با قیمت گذاری دستوری امکان پذیر نیست / خودروسازهای دنیا در حال تبدیل به شرکت های دیجیتال هستند!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 تیر 1403 ساعت 15:002024-06-22بين الملل

کشف کارگاه باستانی تولید رنگ ارزشمند


باستان شناسان با کاوش در یونان بقایای کارگاه «عصر برنزی» را کشف کردند که نوعی رنگ که در جهان باستان بسیار ارزشمند بود را تولید می کرد.

- باستان شناسان با کاوش در یونان بقایای کارگاه عصر برنزی را کشف کردند که نوعی رنگ که در جهان باستان بسیار ارزشمند بود را تولید می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایجاینا واقع در یونان اگرچه جزیره ای کوچک است اما تاریخچه غنی دارد که قدمت آن به هزاره قبل می رسد.

سکونتگاه اصلی این جزیره که با نام کولونا شناخته می شود، در سواحل شمال غربی این جزیره و در عصر برنز پیشین تاسیس شد و با استفاده از سنگ مستحکم شد.

آرت نت نوشت، این مکان از حوالی سال 2000 قبل از میلاد، دوران شکوفایی فرهنگی و اقتصادی را تجربه کرد و یافته هایی از جمله گورهای مجلل، سرامیک های مینوسی و زیورآلات طلا گواهی بر این مسئله هستند.

در نتیجه کاوش اخیری که توسط محققان دانشگاه زالتسبورگ انجام شد، مشخص شد که این سکونتگاه ماقبل تاریخ همچنین محل تولید نوعی رنگ ارغوانی که به عنوان ارغوانی امپراتوری شناخته می شود و زمانی از ارزش بسیار بالایی برخوردار بود، نیز بوده است.

کاوش در دو ساختمان متعلق به میسنی ها به کشف سه 6 تکه سفال منجر شد که درحقیقت بقایای ظرف حاوی رنگدانه هایی است که هنوز سالم باقی مانده اند.


برچسب ها: باستان - باستان شناسان - عصر برنز - ارزشمند - کارگاه - تولید - یونان
آخرین اخبار سرویس:

کشف کارگاه باستانی تولید رنگ ارزشمند

کشف کارگاه باستانی تولید رنگ ارزشمند