انجام یک میلیون و 200 هزار استعلام هوشمند از سوی قضات در سال 1402به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یکی از عوامل اصلی در رابطه با اطاله دادرسی، زمان طولانی و روند طاقت فرسای استعلام های مورد نیاز در یک پرونده است که گاهی ماه ها طول می کشیده و پرونده را معطل می کرده است. - یک میلیون و 200 هزار استعلام هوشمند از سوی قضات در سال 1402 انجام گرفت. به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یکی از عوامل اصلی در رابطه با اطاله دادرسی، زمان طولانی و روند طاقت فرسای استعلام های مورد نیاز در یک پرونده است که گاهی ماه ها طول می کشیده و پرونده را معطل می کرده است. یکی از کار های مهم تحولی سال های اخیر در قوه قضاییه اصلاح همین اشکال و تلاش برای برخط کردن و انجام استعلامات آنی و در لحظه بوده است؛ البته به زیرساخت های گسترده و همکاری نهاد های خارج از قوه قضاییه که قرار است از آنها استعلام گرفته شود هم نیاز دارد. با همه این اوصاف تا امروز 30 مورد از استعلام های پرکاربرد در پرونده های قضایی از طریق سامانه مدیریت پرونده قضایی به صورت فوری و برخط انجام می شود. به عنوان مثال استعلام حساب بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، استعلام بیمه ها، چک های برگشتی، مالکیت خط تلفن، کد پستی و آدرس، سهام عدالت، بدهی های گمرکی و مواردی از این دست به صورت کاملاً برخط و الکترونیک انجام می شود. برچسب ها: استعلام - روند - پرونده - قوه قضاییه - یکی از - خبرگزاری - اجتماعی |
آخرین اخبار سرویس: |